Stránka 11

Jak začít - co si vybrat

PříspěvekNapsal: 25 úno 2017 20:43
od Marťos
Dobrý den,
Jsem tu nový a nedávno jsem se začal zajímat o fitness. Nyní bych potřeboval, prosím, pomoci s začátkem. Potřeboval bych se dostat co nejrychleji do kondice, rád běhám (cca 5 -10KM 3x za týden), ale bohužel moje síla je na bodu 0. Stydím se, když vidím na youtube vojáky, sportovce atd. co vše dokáží a já mám tak mizernou sílu. Chtěl bych s tím začít něco dělat, abych nabral co největší sílu (nebudu chodit nikam na přehlídky). Nechci být žádný kulturista, nechci vážit 100KG atd. Chtěl bych mít váhu kolem 80-90 kilo a mít dobrou jak fyzičku, tak sílu. Dnešek jsem trávil googlením co by bylo pro mě vhodné, ale čím více se dozvídám o kulturistice, workout, fit cross, doplňkách stravy, jídelníčku, trénink plánech atd., tak tím více tomu začínám nerozumět a potřeboval bych s tím pomoci.

Vůbec nevím, co za druh cvičení si vybrat, zda užívat doplňky stravy (osobně si myslím, že nejdůležitější bude protein bez kterého svaly neporostou, ale BCAA jsou na mě moc drahé), zdali je nutné upravovat jídelníček, držet diety atd.

Zkusil jsem si naplánovat trénink plán, 3x v týdnu posilovna (4 série, 5 opakovaní) o volnu běh a cviky vlastní váhou:
Pondělí - Hrudník, biceps, břicho
Středa - Záda, ramena
Pátek - Nohy, triceps

Já:
23 let, 75 kilo, 185 cm výška

Můj cíl:
Nabrat co největší sílu a fyzičku

Děkuji za jakékoliv rady a pomoc.

Re: Jak začít - co si vybrat

PříspěvekNapsal: 26 úno 2017 14:57
od Radek123
Ahoj

Fyzička - Jestli chceš sílu a fyzičku tak u běhaní měň intenzitu. Aby si neběhal stále stejným způsobem což znamená např. jednou běh 10km, podruhé sprinty, další trénink (5x shyby kliky dřepy sklapovačky + běh 300metrů např. na fotbalovém hřišti) a další varianty co tě napadnou.

Cvičení - Zaměř se na základní více-kloubové cviky (4-8opak): Dřep MT Bench + shyby přítahy tlaky. Maximálky zkoušej až po delší době cvičení)
Trénink si poskládat víceméně celé tělo v 1 jednom tréninku a zase tréninky je třeba měnit.
Pokud se ti jedná o sílu a fyzičku cvičení na strojích bych zařazoval jen vyjímečně.

Např: Pondělí: 6s MT 6s dřepy 6s Bench nakl. jedn. + malé partie
Středa: 6s přítahy 6s výpady 6s benchpress + malé partie
Pátek: 6s shyby 6s legpress 6s tlaky na ramena + malé partie

A aby jsi necvičil pořád stejně tak udělat další týden změny např:

Pondělí: 3s MT + 3s přítahy + 3s dřepy + 3s výpady + 3s bench + 3s nakl. + malá partie
Středa: 6s shybů 6s bulharské dřepy 6s bench press + malá partie
Pátek: 3s MT + 3s přítahy + 6s dřepů + 6s tlaků na ramena + malá partie

Je to pouze příklad, aby jsi pochopil princip dá se s tím kouzlit počet serií není daný. Můžeš mít ze záčátku mín postupem času zvyšovat- Záleží na i na intenzitě tréninku použitých zátěží výběrem cviků.

Po nějaké době je dobrý zařadit trénink Korte. (najdeš si na internetu) Je třeba mít u něho zvládlou techniku MT Bench a Dřepu.

Doplňky zatím řešit nemusíš. Svaly ti porostou i bez proteinu. Je třeba mít ve stravě kvalitní bílkoviny.
Časem si kup protein a multivitamín.
U jídelníčku je třeba jest kvalitní jídlo. Aby jsi každý den nedával fastfood a pizzu atd... To ti nic neporoste.

Videa zdroje youtube: supertrener a Aleš Lamka.

A připrav se na to že než si vybuduješ 85-90kg postavu tak to bude trvat pár let....